ကိုယ္ခံပညာ သင္ဖို႔၊ တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္
ဒါေပမယ့္................
Researched
by- Myoma Myint Kywe
ဆိုရွိကိ ကရာေတးအသင္း နည္းျပခ်ဳပ္
ဦးျမင့္ၾကြယ္ ( ၿမိဳ ႔မ
ျမင့္ႂကြယ္ )
システム 組織 空手ヘッドマスター
松濤館 、システム (組織) 空手 主任教師
作家、歴史家,ビルマ(ミャンマー)
အမ်ိုးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း နွင့္
ဂ်ပန္ ႐ိုးရာ ကင္ဒို ပညာ |
ယေန႔ကမၻာေပၚတြင္ရွိေသာ ကိုယ္ခံပညာရပ္မ်ားအနက္
ကရာေတးပညာသည္ လြန္စြာထင္ရွားလွသည္။ အိုကီနာဝါကၽြန္းႏွင့္ ဂ်ပန္ျပည္မွ အေျခခံေပၚထြန္းလာခဲ့ေသာ
ကိုယ္ခံပညာရပ္ျဖစ္ၿပီး လူႀကီးလူငယ္မေရြး၊ ေယာက်ၤားမိန္းမ မေရြး ေလ့က်င့္သင္ယူႏို္င္ေသာ
အားကစား (sport) ႏွင့္ တိုက္ပြဲဝင္စစ္ပညာ (combat martial arts) ေပါင္းစပ္ထားေသာ လက္နက္မဲ့ကိုယ္ခံပညာတစ္ရပ္လည္းျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ ဂ်ပန္တို႔၏ ကရာေတးပညာရပ္သည္ ဂ်ပန္ျပည္၌သည္ပင္ ယေန႔အခါ
လြန္စြာေခတ္မစားေတာ့ေခ်။
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ လူငယ္မ်ားအား ကရာေတးပညာ သာမက ဗုဒၶဘာသာ ၊ယဉ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ ကရာေတးအက္သစ္ (Ethics of Karate) စသည္ တို့ကိုလည္း စာေတြ့လက္ေတြ့ ပူးတြဲပို့ခ်ေပးခဲ့သည္။
How to save Karate from darkness in Japan!
Who will save our Karate! |
ကၽြန္ေတာ္
သည္၁၉၇၈ ခုနွစ္တြင္ ဆိုရွိကိ ကရာေတးအသင္း ၏ တည္ေထာင္သူ နွင့္ နည္းျပခ်ဳပ္ (founder and chief instructor Soshiki
Karate Club) ျဖစ္ခဲ့သည္။ ႐ႈိတိုကန္ ကရာေတး (Shotokan
Style) ျဖစ္သည္။ ၁၉၈၀-၁၉၈၁ ခုနစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္
ေရးသားျပဳစုခဲ့ေသာ ကရာေတး Thesis: Kihon (基本), Kata (型 or 形), Kumite (組手) " The 3 Ks process of Karate" အား ဂ်ပန္ကရာေတးအသင္း
(J.K.A) ၏ နည္းျပခ်ဳပ္ ဆရာျကီး မာဆာတိုရွိ နာကာရားမား က
အသိမွတ္ျပဳ လက္ခံခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ ကရာေတး အသင္း Japan Karate
Association (日本 空手 協会;
Nihon Karate Kyokai ) မွ ကရာေတး
နည္းျပဆရာ အျဖစ္အသိမွတ္ျပဳခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ ၁၉၈၇ မွ ၂၀၁၅ ခုနွစ္အတြင္း
စင္ကာပူ၊ အိႏၵိယ၊ တရုတ္၊ ဂ်ပန္၊ အေမရိကန္၊ အဂၤလန္၊ ဂ်ာမနီ၊ ထိုင္း၊ ဖိလစ္ပိုင္၊
မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ေတာင္ကိုရီးယား၊ နယ္သာလန္ စေသာ နိုင္ငံမ်ားသို့သြားေရာက္
ခဲ့သည္။ သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ သင္တန္းမ်ားလည္း ပို႔ခ်ခဲ့သည္။
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ လူငယ္မ်ားအား ကရာေတးပညာ သာမက ဗုဒၶဘာသာ ၊ယဉ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ ကရာေတးအက္သစ္ (Ethics of Karate) စသည္ တို့ကိုလည္း စာေတြ့လက္ေတြ့ ပူးတြဲပို့ခ်ေပးခဲ့သည္။
ထိုကာလဝန္းက်င္က ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ
တိုက်ိဳၿမိဳ႕၊
အိုဆာကာၿမိဳ႕၊ အီမာဘာရီၿမိဳ႕စေသာ ေနရာအႏွံ႔သို႔
အႀကိမ္ႀကိမ္ေရာက္ရွိစဥ္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးအေယာက္ ၂၀ ကို “Do you know Karate? Do you study karate? Have you ever learned Karate?”
ဟု ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းၾကည့္ေသာအခါတြင္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး (၂၀) ေယာက္
စလံုးက “I know Karate but I’ve never learned Karate. But at my school, I’ve learned Judo for few months.” ဟူ၍ ေျဖဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ လူ (၁) ေယာက္သာလ်ွင္ “Yes, I’ve learned Karate for six months.” ဟုေျဖဆိုခဲ့သည္။
ဟု ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းၾကည့္ေသာအခါတြင္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး (၂၀) ေယာက္
စလံုးက “I know Karate but I’ve never learned Karate. But at my school, I’ve learned Judo for few months.” ဟူ၍ ေျဖဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ လူ (၁) ေယာက္သာလ်ွင္ “Yes, I’ve learned Karate for six months.” ဟုေျဖဆိုခဲ့သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ဂ်ပန္ျပည္္၌ပင္ ကရာေတးကို လူ (၂၀) တြင္ (၁) ေယာက္သာလ်ွင္
သင္ၾကားခဲ့ဖူးေၾကာင္းသိရွိရပါေသာေၾကာင့္ ကရာေတးကိုသင္ယူေလ့က်င့္ေသာရာခိုင္ႏႈန္းမွာ (၅) ရာခိုင္ႏႈန္းသာလ်ွင္ ရွိေၾကာင္း နားလည္မိပါသည္။ ကရာေတးသည္သာမက
ဂ်ပန္တို႔၏ ႐ိုးရာကီမိုႏို
Kimono (Japanese traditional garment) ဝတ္စံုသည္လည္းေကာင္း၊
႐ိုးရာ Kabuki
(Japanese dance-drama) သည္လည္းေကာင္း
႐ိုးရာအခမ္းအနားပြဲေတာ္အခ်ိဳ႕မွအပ ေနရာတိုင္းလိုလို
ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးရွိေနသည္ကိုလည္း သတိျပဳမိခဲ့သည္။ စီးပြားေရးတိုးတက္ႀကီးမားလာသည့္အမ်ွ စီးပြားေရးကိုသာ ပိုမိုအာ႐ံုစိုက္လာေသာေၾကာင့္လားမသိ။ ႐ိုးရာအားကစားႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား ေမွးမွိန္ (fading) ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးရွိေနသည္မွာ အမွန္တကယ္ျဖစ္သည္။
ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးရွိေနသည္ကိုလည္း သတိျပဳမိခဲ့သည္။ စီးပြားေရးတိုးတက္ႀကီးမားလာသည့္အမ်ွ စီးပြားေရးကိုသာ ပိုမိုအာ႐ံုစိုက္လာေသာေၾကာင့္လားမသိ။ ႐ိုးရာအားကစားႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား ေမွးမွိန္ (fading) ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးရွိေနသည္မွာ အမွန္တကယ္ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏
ျပင္ပႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးကို
ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ရွိစဥ္ အဆိုပါႏိုင္ငံမ်ား၌ ကရာေတးသင္တန္းမ်ား၊
ကရာေတးေလ့က်င့္သူမ်ား
(Practitioners) မ်ားျပားစြာ ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္မျပန္႔ပြားေသာ္လည္း
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ျပင္ပကမၻာ့ႏို္င္ငံေတာ္ေတာ္
မ်ားမ်ားတြင္မူ တိုးတက္ျပန္႔ပြားလ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါသျဖင့္ အံ့အားသင့္ဝမ္းသာခဲ့ရပါသည္။
မ်ားမ်ားတြင္မူ တိုးတက္ျပန္႔ပြားလ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါသျဖင့္ အံ့အားသင့္ဝမ္းသာခဲ့ရပါသည္။
ကမၻာ့နိုင္ငံ (၁၉၀) ေက်ာ္တြင္၊ လူဦးေရ (သန္း ၇၀ ေက်ာ္)သည္လက္နက္မဲ့ ကရာေတးကိုယ္ခံပညာရပ္ကိုေလ့က်င့္ေနျကပါသည္။
ကရာေတး
空手 ("empty
hand") လက္နက္မဲ့ ခုခံကာကြယ္ျခင္းမွာ
မိမိအေနျဖင့္ တိုက္ခိုက္သူ၏ မေမွ်ာ္လင့္နိုင္ေသာ တိုက္ခိုက္မႈကို ႐ုတ္တရက္
လ်င္ျမန္စြာ ေရွာင္တိမ္းကာ ၄င္းတိုက္ခိုက္သူအား မိမိကို ဆက္လက္မတိုက္ခိုက္နိုင္ေစရန္
ခ်က္ခ်င္း ျပန္လည္ ခုခံထိန္းခ်ဳပ္ ကာကြယ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ကရာေတး တြင္ အမ်ားအားျဖင့္-
(၁)
Full Contact Sport
Karate (physical impact force)
ကရာေတး တြင္ အမ်ားအားျဖင့္-
(၂)
Non Contact Sport
Karate
(၃)
COMBAT- Martial arts
Karate နွင့္
(၄)Techniques of Knockdown Karate (most powerful
Karate)
ကရာေတးက်င့္စဉ္
ကစားနည္းစနစ္(၄) မ်ိုး သတ္မွတ္ေလ့ ရွိသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံ
ရွိ ကရာေတး ကလပ္မ်ားတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ အျဖူ၊ အဝါ၊ အစိမ္း၊ အညို၊ အနက္ ဟု ခါးပတ္ Level အေရာင္ကို အနိမ့္မွ အျမင့္သို့ (၅) ဆင့္ သတ္မွတ္ေလ့ ရွိျကသည္။
သို့ေသာ္လည္း အခ်ို့ေသာ ကရာေတး ကလပ္မ်ားတြင္ အျဖူ၊ အဝါ၊ လိေမၼာ္၊ အစိမ္း၊ အျပာ၊
အညို၊ အနက္ ဟူ၍ ခုနွစ္ဆင့္ သတ္မွတ္ေလ့ ရွိျကသည္။
ကရာေတးပညာ သာမက ျမန္မာ့သိုင္း၊ ဂ်ဴ ဒို၊ ဂ်ဴ ဂ်စ္ဆု၊ အိုက္ကီဒို၊ ကင္ဒို၊ ကြန္ဖူး၊ ေရွာင္လင္၊ ဗန္တို၊ တိုက္ကြမ္ဒုိ၊ ျမန္မာ့လက္ေဝွ႔ စေသာ ကိုယ္ခံပညာ အားလံုး တို႔သည္လည္း သူနည္းသူ႔ဟန္ ႏွင့္ သူ အသံုးဝင္လွသည္၊ တန္ဖိုးရွိလွသည္။ သင္ဖို႔တတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္လွေပသည္။ အသံုးခ်သူကိုယ္ခံပညာရွင္၏ စိတ္ဓာတ္၊ အက်င့္စာရိတၱ၊ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေကာင္းမြန္ဖို႔သာ လိုအပ္သည္။ စိတ္ဓာတ္၊ အက်င့္စာရိတၱ၊ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေကာင္းမြန္ပါက အက်ိဳးရလာဒ္မ်ား ေကာင္းမြန္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ စိတ္ဓာတ္၊ အက်င့္စာရိတၱ၊ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား မေကာင္းပါက အက်ိဳးရလာဒ္သည္လည္း ေကာင္းမြန္မည္မဟုတ္ပါ။ ဆိုးက်ိဳးမ်ားႏွင့္ က်ဆံုးမႈမ်ားသာ ႀကံဳေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။
Doing bad
things, easy to anger, malice, hatred,
belligerence,
boastfulness ႏွင့္ arrogance စေသာ
မေကာင္းမႈမ်ားကို
သာ ျပဳ မူေနပါက ထိုသူမ်ားသည္ ကရာေတး ႏွင့္ မထိုက္တန္
ဟု နားလည္ရပါမည္။
ကရာေတးကိုယ္ခံပညာမွာ
မိမိအေနျဖင့္ လာေရာက္ထိပါးသူမ်ားကိုသာ ခုခံကာကြယ္တန္ျပန္တိုက္ခိုက္ျခင္းျဖစ္ျပီး၊
၄င္းထိပါးသူမ်ားအား အက်ိုးနစ္နာေစရန္ ရည္ရြယ္တိုက္ခိုက္ျခင္း မရွိရေပ။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ကရာေတးပညာအပါအဝင္ ကိုယ္ခံပညာရပ္တိုင္းသည္
အားကစားတစ္ရပ္သာမက စြမ္းရည္ထက္ျမက္ေသာ ကိုယ္ခံပညာမ်ားအျဖစ္ လူသိမ်ားလွသည္။ လြန္စြာအသံုးဝင္လွသည္။
ရပ္ကြက္မွာျဖစ္ေစ၊လမ္းမွာျဖစ္ေစ၊ ေက်ာင္းမွာျဖစ္ေစ လူတစ္ခ်ိဳ႕က
ကရာေတးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေစာ္ကားေမာ္ကား
ေနာက္ေျပာင္သေရာ္တတ္သည္ကို သတိျပဳမိသည္။
ေနာက္ေျပာင္သေရာ္တတ္သည္ကို သတိျပဳမိသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း ခင္မင္လို႔ ေနာက္ျခင္း
ျဖစ္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ လူကို ရန္စခ်င္သည့္သေဘာ၊ ေစာ္ကားခ်င္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
သြားေလသူကိုယ္ခံပညာရွင္ဆရာႀကီးမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကို နိမ့္က်ေစပါသည္။
၁၉၄၂ ခုနစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလတြင္ ဂ်ပန္စစ္သားမ်ား သယ္ေဆာင္ လာခဲ့ေသာ ဂ်ဴ ဒို၊ ဂ်ဴ ဂ်စ္ဆု၊ အိုက္ကီဒို၊ ကင္ဒို၊ ကရာေတး တို႔သည္ ျမန္မာနိုင္ငံသို့ စတင္ပ်ံ့နွံ့ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကရာေတးပညာသည္ ထင္ရွားေပၚလြင္ျခင္းမရွိေသးေခ်။ ဂ်ပန္ကိုယ္ခံပညာရပ္မ်ားသည္ ၁၉၄၂ ခုနစ္ကတည္းက တည္ရွိခဲ့ေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိရပါသည္။
ကရာေတး ပညာရပ္သည္ ၁၉၆၅ ခုနစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလတြင္ ထူးထူးျခားျခား ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ပါသည္။ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္မ်ား၊ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၊ တပ္မေတာ္ (ဗထူးတိုက္ခိုက္ေရးသင္တန္းေက်ာင္း) ႏွင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕တို႔တြင္ ကရာေတး သင္တန္းမ်ား ေပၚထြန္းခဲ့သည္။
ဂ်ပန္ရိုးရာ ကိုယ္ခံပညာမ်ားကို အာရွလူငယ္ အစည္းအရံုး ၊ တို့ဗမာအစည္းအရံုး ၊ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္ (ဘီ၊ အိုင္၊ ေအ) ၊ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဝင္တို႔သည္လည္း ကိုယ္ခံပညာအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ လက္နက္မဲ့တိုက္ခိုက္ေရးကိုယ္ခံပညာအတြက္ လည္းေကာင္း၊ အားကစားပညာအျဖစ္လည္းေကာင္း ေလ့က်င့္သင္ၾကားခဲ့ပါသည္။
ကရာေတးလက္နက္မဲ့ ကိုယ္ခံပညာရပ္က်င့္စဉ္တြင္ အေရးပါသည့္ အခ်က္(၁၀)ခ်က္နွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားပါသည္။
ကရာေတး က်င့္စဉ္(၁၀)ခ်က္
1.
မွန္ကန္ျပီး စနစ္က်သည့္ ေလရႉရွိုက္မႈ(濃度と呼吸 breathing)၊
2.
Correct သီအိုရီ နွင့္ Systematic စနစ္က်သည့္လက္ေတြ့ ေလ့
က်င့္ခန္း ျပုလုပ္ျခင္း(トレーニング の理論と実践 Training with theory
and practical)၊
3.
အားကစား နွင့္ ခုခံတိုက္ခိုက္ျခင္းကိုယ္ခံပညာ(စစ္ပညာ)( スポーツ空手と戦闘空手武道 Sport Karate
and Combat Karate Martial arts)
4.
အနားယူမႈ(緩和 Relaxation)၊
5.
ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း(正直 Honesty)
6.
သည္းခံျခင္း (忍耐と我慢強い Patience or
forbearing)
7.
ခြင့္လွြတ္ျခင္း(許し Forgiveness)
8. ယဉ္ေက်းျခင္း(礼儀 Courtesy )
9.
အေကာင္းျမင္ဝါဒက်င့္သံုးမႈ(楽観 Optimism)၊
10.
တရားထိုင္ျခင္း(黙想 Concentration and Meditation) တို့
ျဖစ္သည္။
စစ္မွန္ေသာနည္းပညာ
ကို ေန႔စဥ္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေလ့က်င့္ထားေသာ စစ္မွန္ေသာ ကရာေတးပညာရွင္တစ္ဦး (ဝါ) ကိုယ္ခံပညာရွင္တစ္ဦးသည္
မည္သည့္ ရန္သူတစ္ဦး ကိုသာမက လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ ရန္သူ တစ္စု ကိုပင္ အက်ိဳး-အကန္း-
အေသ ျဖစ္ေအာင္ တိုက္ခိုက္ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ လိုအပ္သေလာက္သာ Limited power and control အတိုင္းအတာတစ္ခု အေနျဖင့္ အသံုးျပဳခြင့္ရွိသည္။ Victory depends on your daily training ဟူေသာ အဆိုအမိန္႔ရွိသည္။
ကရာေတးတြင္ မိမိကိုယ္မိမိယံုၾကည္ျခင္း(自信 self-confidence)+ ေမတၱာ-ဂရုဏာ (愛情のこもった優しさ Loving-kindness)+ သည္းခံျခင္း 忍耐 (我慢) patience + မိမိကိုယ္မိမိအားကိုးျခင္း(独立独歩 self reliance)+ အသိဉာဏ္(インテリジェンス intelligence)+ လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္ (実習 , 練習 practice) + နည္းစနစ္က်ျခင္း (体系的 空手, システム ( 組織 ) + စနစ္ (体系的な方法 systematic methods) သည္ အလြန္အေရးႀကီးေပသည္။
(Remark: I hope how to defend yourself against an attacker larger and heavier than yourself by applying the principles of vital point striking. Cause your attacker some pain by attacking those weak human body areas. IMPORTANT: Please use extreme caution when practicing these moves. Remember that with the right amount of force, you can severely hurt somebody. These techniques are to be used for self-defense purposes only. All self-defense moves and tips are to be used at the risk of the user. In street survival, it is important how quickly you react in a situation.
ကရာေတးက်င့္စဉ္ နွင့္ အသက္ရႉျခင္း ( 呼吸 breathing)
ကရာေတးတြင္ မိမိကိုယ္မိမိယံုၾကည္ျခင္း(自信 self-confidence)+ ေမတၱာ-ဂရုဏာ (愛情のこもった優しさ Loving-kindness)+ သည္းခံျခင္း 忍耐 (我慢) patience + မိမိကိုယ္မိမိအားကိုးျခင္း(独立独歩 self reliance)+ အသိဉာဏ္(インテリジェンス intelligence)+ လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္ (実習 , 練習 practice) + နည္းစနစ္က်ျခင္း (体系的 空手, システム ( 組織 ) + စနစ္ (体系的な方法 systematic methods) သည္ အလြန္အေရးႀကီးေပသည္။
Anatomy
vital points on the human body
|
(Remark: I hope how to defend yourself against an attacker larger and heavier than yourself by applying the principles of vital point striking. Cause your attacker some pain by attacking those weak human body areas. IMPORTANT: Please use extreme caution when practicing these moves. Remember that with the right amount of force, you can severely hurt somebody. These techniques are to be used for self-defense purposes only. All self-defense moves and tips are to be used at the risk of the user. In street survival, it is important how quickly you react in a situation.
This
picture will teach you how to do the striking technique for self-defense. The
striking method is demonstrated in this video so that you will avoid being a
victim of the streets. These are commonly known as pressure points. The points
include the eyes, the groin, the temples, the ears etc.
Use
pressure points to control an opponent when deadly force is NOT desired. During
close combat, you should strive to attack the accessible target areas of an
opponent’s body. The readily accessible areas will vary with each situation and
throughout the engagement. The target areas are divided into five major groups:
head, neck, torso, groin, and extremities. The figure above illustrates target
areas of the body. The vulnerable regions of the head are the eyes, temple,
nose, ears, and jaw. Massive damage to the head kills an opponent.
In
a close combat situation, many people consider the fists as the only weapon of
the body. Fists, knee and elbow are important in close combat, but in fact,
there are many other body parts that can be used as an effective weapon in a
combat situation. The legs are more powerful than any other weapon of the body,
and they are less prone to injury when striking (especially if the feet are
protected with shoes).
Pressure
points are areas on the body that are vulnerable to attack or manipulation. In
these areas nerves cross with one another to go in separate directions.
Manipulating a pressure point sends a signal to the brain that affects the
entire body. While all points are vital, attacking some pressure points can be
deadly. Martial
artists can use this reflex with minimal effort.)
ကရာေတးက်င့္စဉ္ နွင့္ အသက္ရႉျခင္း ( 呼吸 breathing)
အသက္ရႉျခင္း
(breathing) က်င့္စဉ္ သည္ ကရာေတးပညာရွင္တို့အတြက္ မရွိ မျဖစ္လိုအပ္သည္။
အသက္ရႉျခင္းျဖင့္ ေအာက္ဆီဂ်င္ကို ကိုယ္ခနၶာအစိတ္အပိုင္း အသီးသီးသို့
ပို့ေဆာင္ေပးျပီး၊ ခနၶာကိုယ္အတြက္ မလိုအပ္ေသာ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ကို
ဖယ္ထုတ္ေပးသည္။ အသက္ရႉျခင္းနွင့္ ေသြးေျကာတြင္း ေသြးလည္ပတ္မႈတို့မွာ ဆက္စပ္လ်က္ ရွိသည္။
ပထမဦးဆံုး အသက္ရႉသြင္းသည့္အခါ အဆုတ္ထဲသို့ ေအာက္ဆီဂ်င္နွင့္
အျခားဓာတ္ေငြ့မ်ား ေရာက္ရွိသြားသည္။ ထိုမွတဆင့္ အဆုတ္တြင္ရွိေသာ
ဆံျခည္မွ်င္ေသြးေျကာထဲသို့ ထိုဓာတ္ေငြ့မ်ား စိမ့္ဝင္သြားသည္။ ထိုေသြးကို နွလံုးမွ
ညွစ္ထုတ္ျပီး ခနၶာကိုယ္အနွံ့ လည္ပတ္ေစကာ ေအာက္ဆီဂ်င္ဓာတ္ေငြ့ကို ရရွိေစသည္။
မလိုအပ္ေသာ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ဓာတ္ေငြ့မ်ားကို
ျပန္လည္သယ္ေဆာင္လာျပီး အဆုတ္မွတဆင့္ ေလထုထဲသို့ ျပန္လည္စြန့္ထုတ္သည္။
ျပန္လည္သယ္ေဆာင္လာျပီး အဆုတ္မွတဆင့္ ေလထုထဲသို့ ျပန္လည္စြန့္ထုတ္သည္။
အသက္ရႉသြင္းျခင္း(breathe in) ေလ့က်င့္ခန္း အသက္ရႉထုတ္ျခင္း(breathe out) ေလ့က်င့္ခန္းက်င့္စဉ္သည္ ကရာေတးပညာရွင္တို့အတြက္ မရွိ
မျဖစ္လိုအပ္သည္။ ကမၼ႒ဌာန္း တရားထိုင္ျခင္း(Meditation) သမထအလုပ္သည္
မိမိစိတ္ဓာတ္၏ ျဖူစင္မႈ တိုးပြားလာေအာင္ အားထုတ္ရေသာ အလုပ္မ်ိုးဟု ဆိုလိုသည္။ သမထ
ဟူသည္ အာရံုေျခာက္ပါး၌ လြင့္ပါးေခ်ာက္ခ်ား၍ ေနေသာစိတ္ကို တစ္ခုတည္းေသာ အာရံု၌
သမၼာသတိ(右マインドフルネス Right mindfulness) စြဲျမဲစြာ သက္ဝင္ ေစ၍ စူးစူးစိုက္စိုက္ သမၼာသမာဓိ(右濃度 Right Concentration) တည္တည္တံ့တံ့ ရႈျခင္းသေဘာျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္နိုင္ငံ အိုကီနာဝါကြ်န္းတြင္ကိုယ္ခံပညာ
စတင္ျဖစ္ေပၚလာပံု
ဂ်ပန္၏ ကရာေတးပညာေရးစနစ္သည္ ဗုဒၶဘာသာေရးနွင့္ အေတာ္ ေလး
ဆက္စပ္ေနသည္။ ေက်ာင္းသင္ပညာေရးစနစ္ကို ဗုဒၶဘာသာဘုရားေက်ာင္း
မ်ားမွတစ္ဆင့္ခ်ုပ္ကိုင္ထားျပီး ဗုဒၶ စာေပမ်ားကို ဘုန္းေတာ္ျကီးမ်ား မွတစ္ဆင့္
သင္ျကားေလ့လာျကရသည္။ ကရာေတးကိုယ္ခံပညာကို အိုကီနာဝါကြ်န္းတြင္ အိုကီနာဝါ
ေတး (Okinawa Te) အျဖစ္ စတင္ေခၚဆိုခဲ့သည္။
ကရာေတး သည္ လက္နက္ကိရိယာမပါဘဲ ေျခ
နွင့္ လက္ကိုအသံုးျပဳလ်က္ တစ္ဘက္ ရန္သူကို လ်ွပ္တစ္ျပက္ တန္ျပန္တိုက္ ခိုက္နိုင္ေသာ
ဂ်ပန္ရိုးရာ ကိုယ္ခံပညာတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္
ကရာေတးဆရာမ်ား သည္ သည္းခံျခင္း၊ လူ႔က်င့္ဝတ္ဆိုင္ရာမ်ား၊ စာရိတၱ၊ ဇင္ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ
ဒႆ န၊ စာေပ၊ စစ္ပညာ၊ ကရာေတးပညာ ပရိယာယ္မ်ားကို ထိေရာက္ေသာ နည္းစနစ္မ်ားႏွင့္တကြ သင္ၾကားေပးခဲ့ၾကသည္။
၁၄၂၉-၁၈၇၉ ခုနွစ္မ်ားအတြင္း ဂ်ပန္နိုင္ငံ အိုကီနာဝါကြ်န္း
(沖縄島 Okinawa Island) တြင္ စတင္ခဲ့ေသာ ေျခေထာက္ျဖင့္
တိုက္ခိုက္ျခင္း နည္းပညာကို အေျခခံသည့္ ဂ်ပန္ရိုးရာ ကိုယ္ခံပညာ တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
ကရာေတး ျဖစ္ေပၚလာပံုနွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းခ်က္ အမ်ိုးမ်ိုးရွိပါသည္။ ေယဘူယ်အျဖစ္
လူသိမ်ားေသာ ရွင္းလင္းခ်က္မွာ အိုကီနာဝါေဒသ၏ တိုက္ခိုက္ေရးပညာမွ “လက္” ပိုင္းဆိုင္ရာ နည္းဗ်ူဟာတြင္ တရုတ္ရိုးရာ ကိုယ္ခံပညာကို
ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖင့္ တီထြင္အဆင့္ျမွင့္ထား သည္ဟု ယူဆနိုင္သည္။
ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ တိုင္းေရွာေခတ္ 大正時代 Taishō period (၁၉၁၂-၁၉၂၆) အတြင္း အိုကီနာဝါကြ်န္းမွ အျခားခရိုင္မ်ားသို့
ျပန့္နွံ့လာခဲ့သည္။ ဆရာျကီး ဖူနာ့ကိုရွိ၊ ဂိခ်င္း (the founder of modern Karate-do) ကို ဂ်ပန္ရိုးရာ ရွိုတိုကန္
ကရာေတးကိုယ္ခံပညာစတင္တည္ေထာင္သူအျဖစ္ ေဖာ္ျပျကသည္။
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ျပီးေသာအခ်ိန္တြင္မူ ဂ်ပန္ကရာေတး သည္
ကမၻာအရပ္ရပ္သို့ ျပန့္နွံ့သြားခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါ တစ္ကမၻာလံုးအတိုင္းအတာျဖင့္ တိုက္ခိုက္ေရးအတြက္
လည္း ေကာင္း၊ ကိုယ္ခံပညာအျဖစ္ လည္း ေကာင္း၊ အားကစားပညာအျဖစ္ လည္း ေကာင္းလူတိုင္းနွင့္ရင္းနွီးေသာဩဇာအျကီး
မားဆံုးေသာကိုယ္ခံပညာတစ္ရပ္အျဖစ္
ေနရာယူထားပါသည္။
မားဆံုးေသာကိုယ္ခံပညာတစ္ရပ္အျဖစ္
ေနရာယူထားပါသည္။
ဒဂံု ကရာေတးအသင္း၊ အဆာဟိ ကရာေတးအသင္း၊ ဟိုက္ကာရီ ကရာေတးအသင္း၊
ဗထူးတပ္မေတာ္ ကရာေတးအသင္း၊ ယူနိုက္တက္ ကရာေတးအသင္း၊ အိုကီနာဝါ ကရာေတး အသင္း၊ တိုက္ဂါး
ကရာေတးအသင္း၊ အိုယားမား ကရာေတးအသင္း၊ ဘားမား ကရာေတးအသင္း၊ ဂိုစိုးကု ကရာေတး အသင္း၊
ဂိုဂ်ဴးကု ကရာေတးအသင္း၊ အက္ဆက္ ကရာေတးအသင္း၊ တန္ဆိုင္း ကရာေတးအသင္း၊ ဖူနာကိုရွိ ဂီခ်င္း
ကရာေတးအသင္း၊ ဆိုရွိကိ ကရာေတးအသင္း ....စေသာ ကရာေတး အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ရွိုတိုကန္ ကရာေတး စတိုင္နွင့္ က်ိဳရွင္ကိုင္း
ကရာေတး စတိုင္ တို႔ကို အဓိကထားျပီး ကစားၾကသည္။ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္မ်ား၊ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၊
တပ္မေတာ္နွင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕တို႔တြင္ ကရာေတး သင္တန္းမ်ား ေပၚထြန္းခဲ့သည္။
ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ညြန္႔၊ ဆရာႀကီး ဦးရစ္ခ်တ္၊ ဆရာႀကီး ဦးစိုးတင့္၊
ဆရာႀကီး ဦးေသာင္းဒင္၊ ဗိုလ္ႀကီးမိုးဟိန္း (ဗထူး)၊ ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္သန္း၊ ဆရာ ဦးျမင့္ၾကည္၊
ဆရာ ဦးစံနီ၊ ဆရာ ဦးဝင္းနိုင္၊ ဆရာ ဦးတင္ဝင္းေအာင္ (ေခၚ) ဆရာ ဦးဖိုးသာေအာင္၊ ဆရာ ဦးေနဝင္း၊
ဆရာ ဦးမင္းလြင္၊ ဆရာ ဦးစိုးဝင္း (ျမန္မာနိုင္ငံ ကရာေတးဒို အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး)၊
ဆရာ ဦးေအာင္တင္စိန္၊ ဆရာ ဦးေဂးလ္မို စိုးမင္း၊ ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္ဦး၊ ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္
ျမင့္၊ ဆရာ ဦးျမင့္ေအာင္၊ ဆရာ ဦးစိုးဝင္း (ဟိုက္ကာရီ)…..စေသာ ကရာေတး ဆရာ မ်ားသည္ ထင္ရွားခဲ့သည္။
စစ္မွန္ေသာ ကရာေတး
ဆိုသည္မွာ
ကရာေတး (karate) တြင္ပါေသာ ခရ (kara) သည္ လက္ထဲတြင္ တစ္စံုတစ္ရာ မပါပဲ ဗလာ သက္သက္ျဖင့္ ရန္သူကို
ခုခံတိုက္ခိုက္ရေသာ ကိုယ္ခံပညာဟူ၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုေသာ္လည္း အမွန္စစ္စစ္ (kara) ၏ မူလရည္ရြယ္ခ်က္သည္ လူတို႔တြင္ ရွိၾကေသာ ေလာဘ (Greed)၊ ေဒါသ (Anger)၊ ေမာဟ (Ignorance)၊ မာန (Conceit and Arrogant)၊ အမုန္းတရား (Hatred) စေသာ မေကာင္းမႈ မ်ိဳးစံုမ်ား မရွိေအာင္၊
မျဖစ္ေအာင္ မိမိစိတ္ကို ဗလာ (empty) ထားရမည္ဟုဆိုသည္။
ကရာေတး (karate) တြင္ပါေသာ ခရ (kara) သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ Sunyata ၏ အေျခခံသေဘာတရားတစ္ခုအျဖစ္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္သည္ဟု ပညာရွင္တစ္ခ်ိဳ႕က
ဆိုခဲ့သည္။ စိတ္ကို မေကာင္းမႈ မ်ိဳးစံု တို႔ကို မေတြးေအာင္-မရွိေအာင္၊
တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုရင္ ဗလာျဖစ္ေအာင္ ထားပါ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ပါရွိသည္။
ေျပာဆိုေလ့ရွိပါသည္။ “Sunyata" ("zero,
nothing") is usually translated as "emptiness".
သို႔ရာတြင္ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ကရာေတး စေသာ ကိုယ္ခံပညာတစ္ရပ္ရပ္ကို
အနည္းငယ္သာတတ္ၿပီး (၆ လ - ၁ ႏွစ္ ေလာက္ နည္းနည္းပါးပါးသင္ယူၿပီး) လူတြင္က်ယ္၊
လူတတ္ႀကီးမ်ား လုပ္ေနေသာ လူငယ္ လူရႈပ္ တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာင့္လည္း ကရာေတး အပါအဝင္ ကိုယ္ခံပညာမ်ား
အေလွာင္ေျပာင္ခံ အထင္လြဲခံရသည့္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခ်ိဳ႕ကိုလည္း ၾကားသိဖူးပါသည္။ မတတ္တစ္ေခါက္
မိုက္႐ူးရဲ သူတို႔ေတြေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ ကရာေတးပညာရွင္မ်ား၊ ကိုယ္ခံပညာရွင္မ်ား
အေနရ အထိုင္ရ ခက္လွသည္။ စိတ္အေႏွာင့္အရွက္ ျဖစ္ရသည္။ ထိုတတ္ေရာင္ကား
လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕သည္ သူတစ္ပါးအေပၚ ရန္လိုျခင္း၊ ရန္စျခင္း၊ ရန္ျဖစ္ျခင္းသာမက မိမိအိမ္သား
ေမာင္ႏွမမ်ား၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကိုသာမက၊ မိမိလူႀကီး မိဘမ်ားကိုသည္ပင္ မိုက္႐ိုင္းစြာ
မေထမဲ့ျမင္ ျပဳတတ္ေလ့ရွိသည္။ မိမိထက္ အသက္၊ ပညာ၊ အေတြ႔အႀကံဳ ႀကီးမားေသာ အစဥ္အလာႀကီးမားလွေသာ
ကိုယ္ခံပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ ေကာင္းမြန္ေသာပညာရပ္ႏွင့္ သြန္သင္ဆံုးမခ်က္မ်ားကို ေလးေလးစားစား
မွတ္သားနာယူရမည့္အစား၊ Humble ျဖစ္ရမည့္အစား
အဆိုပါ ဝါရင့္ကိုယ္ခံပညာရွင္ႀကီးမ်ားကိုပင္ မေထမဲ့ျမင္၊ မ႐ိုမေသ၊ မေလးမစား ေျပာဆိုျပဳမူေနမႈကို
ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာေတြ႔ျမင္ရသည္။ ဆရာႀကီးတစ္ဦးေရးသားခဲ့ေသာ အဆံုးအမလကၤာတစ္ပိုဒ္ကို မွတ္မိပါေသးသည္။
I. He who knows, and knows he knows, he is a
Wiseman, seek him.
II. He
who knows, and knows not he knows, he is asleep, wake him.
III. He
who knows not, and knows he knows not, he is a child,
teach him.
IV. He
who knows not and knows not he knows not, he is a fool,
shun him.
သို႔ရာတြင္ အသိပညာအေတြးအေခၚညံ့ဖ်င္းအားနည္းမႈေၾကာင့္ မိုက္မဲေနေသာ
အၾကင္သူတစ္ဦးကို ေမာင္းထုတ္ျခင္းထက္ အတိုက္ႏိုင္ဆံုးလက္တြဲေခၚယူကာ စိတ္ရွည္စြာျဖင့္သြန္သင္ဆံုးမၿပီးလမ္းမွန္ကိုေရာက္ေအာ
င္ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္မည္ဆိုပါကအေကာင္ဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကမၻာေလာကႀကီးတြင္ အရာရာျပည့္စံုေသာ၊ အမွားကင္းေသာ လူဟူ၍ ဘယ္ေသာအခါမ်ွ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ No man is perfect. ဟူေသာ စကားကို အမွတ္ရသင့္သည္။ သို႔ရာတြင္ အႀကိမ္ ၁၀၀ မက မွားၿပီးရင္းမွားေနေသာ လူမိုက္ကိုမူ ေရွာင္ၾကဥ္ရေပမည္။ အေသ၀နာစဗာလာနံ = လူမိုက္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ (Do not associate with foolish man) ဟူ၍ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာတြင္ အတိအလင္းပါရွိသည္။
င္ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္မည္ဆိုပါကအေကာင္ဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကမၻာေလာကႀကီးတြင္ အရာရာျပည့္စံုေသာ၊ အမွားကင္းေသာ လူဟူ၍ ဘယ္ေသာအခါမ်ွ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ No man is perfect. ဟူေသာ စကားကို အမွတ္ရသင့္သည္။ သို႔ရာတြင္ အႀကိမ္ ၁၀၀ မက မွားၿပီးရင္းမွားေနေသာ လူမိုက္ကိုမူ ေရွာင္ၾကဥ္ရေပမည္။ အေသ၀နာစဗာလာနံ = လူမိုက္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ (Do not associate with foolish man) ဟူ၍ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာတြင္ အတိအလင္းပါရွိသည္။
ဆိုးသြမ္းေမာက္မာေသာ ကရာေတးသမားမ်ား၊
အျခားကိုယ္ခံပညာရွင္မ်ားအနည္းငယ္ရွိၾကေသာ္လည္း အေရအတြက္မမ်ားလွေခ်။ အရည္အခ်င္းရွိေသာ၊
အလားအလာရွိေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္ကရာေတးသမားမ်ားလည္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိမည္ဟုေမ်ွာ္လင့္ပါသည္။
ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုအသိဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ မေကာင္းပါ
က ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႔သာလိုသည္။ မထူးခၽြန္ေသးပါက ထူးခၽြန္ေအာင္၊
ေတာ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔သာလိုသည္။ မသိေသးပါက သိရန္ႀကိဳးစားဖို႔လိုသည္။ အသိတရားမရွိေသးပါက
အသိတရားရွိဖို႔ ႀကိဳးစားဖို႔သာလိုသည္။ ႀကိဳးစားပါက ဘုရားပင္ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟူေသာ ျမန္မာ့ဆို႐ိုးစကားကို
သတိရသင့္သည္။
·
မည္သည့္ နည္းစနစ္ ကို မည္သို႔သံုးျခင္းက
အထိေရာက္ဆံုးျဖစ္မည္နည္း.....!
·
လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္၊ အမွန္တရား(real truth) ၊ အသိပညာ ၊ ေမတၱာ ၊ သည္းခံျခင္း မ်ား develop
ျဖစ္ေစရန္ ရရွိေစရန္ မည္သို႔သင္ၾကားေပးသင့္သနည္း !
·
Ethics
of Karate + အသိပညာ + ကိုယ္က်င့္တရား + လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္ကို မည္သို႔
အမွန္ဆံုး ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထား ေအာင္္ လိုက္နာႏိုင္ေအာင္
သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးမည္နည္း....!
·
Real ကရာေတးပညာကို မည္သို့ အေကာင္းဆံုး ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း
·
ထားေအာင္ႀကံေဆာင္ မည္နည္း….!
·
မ်ိဳးဆက္သစ္ ကရာေတး လူငယ္မ်ားကို
စစ္မွန္ေသာ ကရာေတး နည္းစနစ္မ်ား၊ ေကာင္းမြန္ေသာ အေတြးအေခၚ၊ အမူအက်င့္ႏွင့္ ethics of Karate တို႔ကို မည္သို႔ လက္ဆင့္ကမ္း Handover, the process of transferring လုပ္ေဆာင္ေပးမည္နည္း....!
စသည့္ အခ်က္မ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကရာေတး ဆရာမ်ား ကိုယ္ခံပညာရွင္မ်ား အေလးထားစဥ္းစားလုပ္ေဆာင္ရမည့္အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။ ကရာေတး
ပညာေရး ႏွင့္ပတ္သက္၍ အေလးထားစဥ္းစားရမည့္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။
အသံုးခ် အားကစား သိပၸံပညာမ်ား (Applied
Sport Science ) ပါဝင္သည္။ ကရာေတးကြ်မ္းက်င္မႈ ဆိုင္ရာမ်ားတြင္ စြမ္းအား(Power) ၊စက္ဝိုင္းပံုသဏၭာန္လည္ပတ္ေရြ့လ်ားသည့္အရွိန္ (Centripetal
Acceleration) ၊ မ်ဉ္းေျဖာင့္လႈပ္ရွားမႈအရွိန္(Linear
acceleration) ၊ နည္းပရိယာယ္(Tactics)၊ အား (နယူတန္ ၏ ေရြ့လ်ားမႈ ဆိုင္ရာ ဒုတိယနိယာမ フォース= 質量 x 加速度 Force = Mass x
Acceleration) ၊ စက္ဝိုင္းပံုသဏၭာန္လည္ပတ္ေရြ့လ်ားသည့္အား (centrifugal
force) ၊ ဂရက္ဗီေတးယွင္း ကမၻာေျမျကီးဆြဲအား(Gravitation) ၊ မိုမင္တမ္ (ေခၚ) အဟုန္(Momentum) ၊ မ်ဉ္းေျဖာင့္အတိုင္း ေရြ့လ်ားသည့္လႈပ္ရွားမႈ(Linear motion) ၊ စက္ဝိုင္း ပံုသဏၭာန္ေရြ့လ်ားသည့္ ေရြ့ရွားမႈ(Circular motion)၊ ေတာ္ဆို ရိုေတးယွင္းနယ္ ဖို့စ္ (ေခၚ) တင္ပဆံု ေျခသလံုး
ဝမ္းဗိုက္ပိုင္း ခါး နွင့္ အထက္က ရင္ေခါင္းပိုင္း လက္ေမာင္း လက္ဖ်ံ
ေပါင္းစပ္လည္ပတ္ေရြ့လ်ားသည့္ အား (Torso rotational force) ၊ အင္နားရွား (Inertia) ၊ အလုပ္ျပီးျခင္း (Work
done) ၊ အလ်င္ အျမန္နႈန္း (Velocity)၊ ပါဝါ (power)
နွင့္လႈပ္ရွားမႈ (Movement) ...စသည့္ သိပၸံနည္းက်က် သင္ရိုးညွြန္းတမ္း အခ်က္မ်ားပါဝင္သည္။
ေလ့လာေတြ့ရွိခ်က္မ်ားအေပၚမွ စမ္းသပ္ခံနိုင္ေသာ
ကိုယ္ခံပညာသိပၸံ ပညာတြင္ အေျခခံသည္။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာစြမ္းအား(physical power) ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာစြမ္းအား(spiritual power)
ဆိုင္ရာ သီအိုရီ နွင့္ လက္ေတြ့က်င့္စဉ္ ဟူ၍ပါဝင္သည္။
ထိုေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကရာေတးဒို အဖြဲခ်ဳပ္ ေအာင္ျမင္စြာ
မဖြဲ ့စည္းမွီ ၁၉၈၁ခုႏွစ္ ကာလကတည္းကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကရာေတးဒို အဖြဲခ်ဳပ္ ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ေရးအတြက္
လည္းေကာင္း၊ ကရာေတး ပညာရပ္ႏွင့္ ေလ့က်င့္သူ လူငယ္မ်ား၊ စစ္မွန္ေသာ ကရာေတးပညာကို စနစ္တက်
သင္ၾကားႏိုင္ေရးအတြက္ လည္းေကာင္း၊ အားကစားႏွင့္ ကာယပညာဦးစီးဌာနသို ့စာျဖင့္ လည္းေကာင္း၊
၈.၆.၁၉၈၁ ေၾကးမံုသတင္းစာ မွ တစ္ဆင့္ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးသို႔ လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္က ဓာတ္ပံုႏွင့္ တကြ စတင္ေရးသားတင္ျပအႀကံျပဳခဲ့ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္၏ သတင္းစာပါ ဤကရာေတး ေဆာင္းပါး သည္
ျမန္မာ့ကရာေတးေလာက အတြက္ Myanmar Karate-do Federation အတြက္ သမိုင္းဝင္ကရာေတး ေဆာင္းပါး Document တစ္ပုဒ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
က်ိုရွင္ကိုင္း (Kyokushin)
စတိုင္(Style) သည္ ရွိုတိုကန္ စတိုင္(Style) ျပီးလွ်င္ ဒုတိယေျမာက္ အထင္ရွားဆံုးေသာ ကရာေတး စတိုင္(Style) ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္စမ္းေခ်ာင္း ၿမိဳ ႔နယ္ တြင္လည္းေကာင္း၊ အထက (၂) ဒဂံု ၿမိဳ ႔႔မေက်ာင္းတြင္
လည္းေကာင္း၊ ျခံအမွတ္-၇၄ စီ အင္လ်ားလမ္း၊ ကမာရြတ္ ၿမိဳ ႔နယ္ တြင္လည္းေကာင္း၊ နိုင္ငံျခားဘာသာတကၠသိုလ္
University
of Foreign Languages, Yangon ၏ ေနာက္ဘက္ရွိ ဦးဘဘႀကီး
အင္းလ်ားလမ္း ၿခံတြင္လည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္ေဆးတကၠသိုလ္ (၁) University of
Medicine 1, Yangon လိပ္ခံုးခန္းမ တြင္လည္းေကာင္း၊ ျခံအမွတ္-၃၀ F အင္းယားလမ္း ကမာရြတ္ ၿမိဳ ႔နယ္္ တြင္လည္းေကာင္း
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ လူငယ္မ်ားအား ဖြင့္လွစ္ပို႔ခ်ခဲ့သည္။
ေငြေၾကးခ်ိဳ႕တဲ့သူမ်ားဆိုရင္ Free of charge အခမဲ့ ကရာေတးသင္ေပးခဲ့သည္။ ကရာေတး သာမက ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ၊
စာရိတၱက်င့္ဝတ္၊ ယဉ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ စသည္တို႔ကိုလည္း စာေတြ႕လက္ေတြ႕ပူးတြဲပို႔ခ်ေပးခဲ့သည္။
အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ့သိုင္းႏွင့္ ကရာေတးပညာရပ္တို႔တြင္ သမထ ထိုင္ျခင္း (meditation)၊ စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း (mind control)၊ စိတ္ကို စုစည္းျခင္း
(mind
concentration)၊ စိတ္ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္း (mind
cultivation)၊ မွန္ေသာ သတိရွိျခင္း (right mindfulness) စေသာ ဗုဒၶဘာသာ၏ က်င့္စဥ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို မျဖစ္မေန ေလ့က်င့္ရေသာ နည္းလမ္းမ်ား
ပါဝင္သည္။
စစ္မွန္ေသာကရာေတးပညာ၏ မူလ
ရည္ရြယ္ခ်က္ သည္ အားကစားႏွင့္ ကိုယ္ခံပညာကို စနစ္တက် က်င့္ႀကံရန္ ျဖစ္သည့္အျပင္
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ကာယပိုင္းဆိုင္ရာ နည္းစနစ္မ်ား၊ က်င့္စဥ္မ်ား၊ ႐ိုးသားျခင္း၊ ယဥ္ေက်းျခင္း၊
ခြင့္လႊတ္ျခင္း ႏွင့္ သည္းခံျခင္း ခံယူခ်က္ သေဘာတရားမ်ား ပါဝင္သည္။
ကရာေတးပညာအပါအဝင္ မည္သည့္ပညာရပ္ မဆို ၿပီးျပည့္စံုသည္ဟူ၍ မရွိေခ်။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလ့က်င့္သင္ယူထားေစကာမူ ၿပီးျပည့္စံုၿပီဟူ၍ ေျပာဆို၍ မရေခ်။
ကၽြန္ေတာ္ဆိုလ်ွင္ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္တြင္ Black Belt
Graduation Diploma and Certified Instructor ခါးစည္းအနက္ရၿပီး ၁၉၇၈
ခုႏွစ္ မွ စ၍ Founder and Chief Instructor of Soshiki Karate ကရာေတး နည္းျပခ်ဳပ္ အျဖစ္ လူငယ္အမ်ားအျပားအား စာေတြ႔လက္ေတြ႔
သင္ၾကားပို႔ခ်လ်က္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ယေန႔ဆိုလ်ွင္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ခန္႔ ဆရာလုပ္သက္ရွိခဲ့ပါသည္။
တပည့္မ်ားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကို "Master"..” 師範 Shihan”…”อาจารย์” ဟု လည္းေကာင္း၊
"ဆရာႀကီး"ဟုလည္းေကာင္း
ေလးေလးစားစား ေခၚဆိုေလ့ရွိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ကမူ မိမိကိုယ္မိမိ
ဆရာႀကီးတစ္ဦးျဖစ္သည္ဟု မခံယူလိုပါ။ “先生 Sensei ဆရာ”တစ္ဦးျဖစ္သည္ ဟုသာခံယူလိုပါသည္။ “先輩 (senior student)” တစ္ဦးျဖစ္သည္ ဟုသာခံယူလိုပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ ကရာေတးပညာရပ္သည္
လြန္စြာနက္႐ႈိင္းက်ယ္ဝန္းေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ သာမက ႏွစ္ေပါင္း ၈၀-၁၀၀ တိုင္ေအာင္
သင္ၾကားေလ့က်င့္ေစကာမူ ၿပီးျပည့္စံုသည္ဟု မရွိေခ်။
ႏိုင္ငံျခားသားတပည့္မ်ားကို
ေအာက္ပါအတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္၏ Hypothesis, opinion and QUOTES မ်ားအား
ေျပာၾကားေလ့ရွိပါသည္။
“I
am a chief instructor in Karate since 1978.
I
have teaching experience 36 years in karate.
I
have been practicing karate since 1970.
I
have had experience 44 years in karate.
All
my pupils always call me “Master”, “Sensei”.
However,
I am always a “senior student” and
“Teacher”in
karate.
Karate
martial art is very wide and deep.
Karate
will always be an important part of my life.”
彼は言った:
「私は1978年以来の空手先生です。
私が経験空手で36年を教えています。
私は1970年から空手を練習してきた。
私は経験の空手で44年を持っていた。
すべての私の生徒は常に「"マスター".." 師範"... "先生"」と呼んで。
しかし、私はいつも「シニア(先輩) 学生」と空手の「ジュニア先生」です。
空手武道は非常に広く、深い。
空手はいつも私の人生」の重要な一部となります
空手はいつも私の人生」の重要な一部となります
"Karate arts is like ocean. Ocean is very deep and very
widespread".
空手の芸術、オーシャンのようなものです。オーシャンは非常に深く、非常に広く普及している。
"Karate has been a part of my life since I was 10 years
old since 1970".
私は1970年以来、10歳の頃から空手は私の人生の一部となっています。
ဆရာတို႔သည္
တပည့္မ်ားအေပၚ တစ္ေျပးညီစြာ ဆက္ဆံရၿပီး မည္သည့္တပည့္ကိုမ်ွ မ်က္ႏွာမလိုက္ရေခ်။
မိမိသိသည္ကို အတိအက် အမွန္အကန္သင္ေပးရမည္။ မိမိထက္ပို၍ ထူးခၽြန္ေအာင္ (ဆရာထက္တပည့္
လက္ေစာင္းထက္ေအာင္) သင္ၾကားေပးႏိုင္ရမည္။ ဆင္းရဲေသာတပည့္၊ ခ်မ္းသာေသာတပည့္၊
ပညာေတာ္ေသာတပည့္၊ ပညာညံ့ေသာတပည့္ ဟူ၍ ခြဲျခားမဆက္ဆံပဲ တစ္ေျပးညီစြာ
သင္ၾကားေပးႏိုင္ရမည္။ လက္ေတြ႔ Practical သာမက စာေတြ႔ Theoretical
ကိုလည္း တြဲဖက္သင္ၾကားေပးရမည္။ သည္းခံျခင္း၊ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊
ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ ရန္မလိုျခင္း စေသာ Manners and moral ethics မ်ားကိုလည္း
သင္ေပးရမည္။ ဆရာတိုင္းသည္ တပည့္တိုင္း၏ နမူနာစံျပ (Teachers should be
ideal) ျဖစ္ေစရမည္။
အလ်င္းသင့္တုန္း
ေျပာရမည္ဆိုလ်ွင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ Four-Year Program မ်ား၊ Belt level စာေမးပြဲမ်ား၊ Black
belt grade level and rank degree (Dan
段
) စာေမးပြဲမ်ားကို
(academic program of Shotokan Karate Style syllabus) ကာလသက္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ စြမ္းရည္အရည္အခ်င္း (skills abilities and qualities) အရ တပည့္မ်ားကို
စာေမးပြဲစစ္ေဆးေပးခဲ့သည္မွာ ၁၉၇၈ခုႏွစ္မွ ယေန႔အထိ ၃၇ ႏွစ္ေက်ာ္ ရွိၿပီျဖစ္ပါသည္။
အဆိုပါ စာေမးပြဲမ်ားတြင္ မည္သည့္တပည့္ကိုမ်ွ မ်က္ႏွာမလိုက္ပဲ၊
ဆင္းရဲခ်မ္းသာမခြဲျခားပဲ တိတိက်က် စစ္ေဆးေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။ အမွန္တကယ္ေအာင္မွ
အဆင့္တက္ေပးခဲ့ပါသည္။
The
Ranking Structure in Karate
GRADE
|
BELT
|
MINIMUM
TRAINING REQUIRED
|
10th
KYU
|
White
|
3
Months
|
9th
KYU
|
Junior
White
|
3
Months
|
8th KYU
|
Senior
White
|
6
Months
|
7th
KYU
|
Junior
Yellow
|
12
Months
|
6th
KYU
|
Senior
Yellow
|
18
Months
|
5th
KYU
|
Junior
Green
|
24
Months
|
4th
KYU
|
Senior
Green
|
30
Months
|
3rd
KYU
|
Junior
Brown
|
36
Months
|
2nd
KYU
|
Assistant
Senior Brown
|
42
Months
|
1st
KYU
|
Senior
Brown
|
48
Months
|
1st
DAN
|
1st
Degree Black Belt
|
4
Years
|
2nd
DAN
|
2nd
Degree Black Belt
|
5
Years
|
3rd
DAN
|
3rd
Degree Black Belt
|
7
Years
|
4th
DAN
|
4th
Degree Black Belt
|
10
Years
|
5th
DAN
|
5th
Degree Black Belt
|
14
Years - must be 35 years or older
|
6th
DAN
|
6th
Degree Black Belt
|
20
Years - Minimum age 40
|
7th
DAN
|
7th
Degree Black Belt
|
30 Years - Minimum
age 45
|
8th
DAN
|
8th
Degree Black Belt
|
40 Years - Minimum
age 50
|
9th
DAN
|
9th
Degree Black Belt
|
50 Years - Minimum
age 60
|
10th
DAN
|
10th
Degree Black Belt
|
60 Years - Minimum
age 70
|
Instructor training program (Four-year course) အေနနဲ႔ ခါးစည္းအျဖဴ မွသည္ အနက္ေရာင္အထိ ၄ႏွစ္ သက္မွတ္ခ်က္ ရွိပါသည္။ အလြယ္ေျပာရရင္
ခါးစည္း အျဖဴ မွ အဝါ = ၁ ႏွစ္
ခါးစည္း အဝါ မွ အစိမ္း = ၁ ႏွစ္
ခါးစည္း အစိမ္း မွ အညိဳ = ၁ ႏွစ္
ခါးစည္း အညိဳ မွ အနက္ = ၁ ႏွစ္
ဟူ၍ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ၄ ႏွစ္ သက္မွတ္ထားပါသည္။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ JKA မွ ကရာေတးဆရာႀကီး Funatoshi
Gichin
ႏွင့္ Masatoshi Nakayama တို႔၏
တပည့္အရင္းျဖစ္သူ နာမည္ေက်ာ္ ကရာေတးပညာရွင္ Kanazawa (b. 1931) သည္ပင္ ၂ နွစ္အတြင္း black belt 1st dan (Shotokan Karate) ရခဲ့ေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ား ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါသည္။ Shihan Hirokazu
Kanazawa promoted to the rank of 1st dan in Shotokan karate less than two years
of training in the art.
http://www.theshotokanway.com/hirokazukanazawaprofile.html
ပံုမွန္သင္တန္းကာလသည္ ၄ ႏွစ္ျဖစ္ေသာ္လည္း သင္တန္းသား၏
ထူးခၽြန္မႈ-ညံ့ဖ်င္းမႈ၊ ရက္မွန္မႈ ရက္ပ်က္မႈ၊
ေလ့က်င့္ခ်ိန္မ်ားျပားမႈ-ေလ့က်င့္ခ်ိန္နည္းပါးမႈစေသာ အခ်က္မ်ားေပၚတြင္လည္း မူတည္၍ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ၄ ႏွစ္မတိုင္မီ
ခါးစည္းအနက္ ရရွိသူ ရွိသကဲ့သို႔ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ၄ ႏွစ္ေက်ာ္-၅ ႏွစ္မွ ခါးစည္းအနက္
ရရွိသူမ်ားလည္း ရွိေပသည္။
(After your last brown belt, you'll achieve your first black belt, or dan belt. Your first dan (degree) black belt earns you the title of "senpai"(senior student) or assistant teacher. While this may seem like the end of the journey, it's the beginning of a new one. There 10 dan levels or black belt degrees to achieve. All 10 dan levels require continuous training).
(Everyone
begins wearing a white belt. From white they progress through the respective
levels of yellow, orange, green, purple, brown and black. The Japanese term
"KYU" to refer to the coloured belts and "DAN" to refer to
black belts. Karate-ka (a practitioner of karate) shall wear a clean, white,
unmarked karate Gi (karate training uniform), and the belt representing his/her
present rank at the time of grading. Many martial arts use between one and ten DAN
ranks. Karate
belts are used to indicate when a student has been promoted to the next level.
Improved Karate technique and deeper knowledge of the 3 elements of Kihon
(basics), Kata (form) and Kumite (sparring) needs to be shown before the next
Karate level can be awarded.
To
advance to a new Karate level, the Karate belt holder takes a formal test
called a Karate grading examination. Karate
grading examinations for all higher ranks include theory, practical, oral and written
requirements.
These vary depending on the Karate level being tested. The
contents of tests vary among Karate styles but each school has set criteria
around...
·
Minimum
Time Elapsed from Last Karate grading
·
Consistent
Training
·
Proficient
Karate Technique
·
Demonstrated
Progress
·
Approval
or Recommendation of Instructor(s)
The
normal karate belt colours are white, yellow, green, brown and black etc. White
belt is always the first grade, so in most schools this would be 10th Kyu. Everyone
starts out as a white belt. White belt is always the first grade, so in most
schools this would be 10th Kyu. Everyone starts out as a white belt. It usually
takes about 6 to 12 months to move up 1 belt level in karate if you are
training thrice (three days) a week or so. If you train only once a
week, it will take longer. It may take less time at the early belt levels and
more time at the later belt levels.
In
many styles there is no way to tell what Dan a karate student is. They all wear
a black belt, it is often a sign of humility that they don't need to
show off their grade on their belt. Some karate styles will use a gold
stripe on the belt for each dan they have attained).ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ တပည့္မ်ားနည္းတူ ကၽြန္ေတာ္၏ သမီး ၂ဦး (ေသာ္တာဝင္း၊ စုစုစံ) တို႔ကိုလည္း၂၀၀၉ခုႏွစ္-၂၀၁၃ခုႏွစ္အထိ Four-Year Graduation Program စာေတြ႔လက္ေတြ႔ (၄ႏွစ္) သင္ၾကားၿပီးမွ (Black Belt Tests (oral examinations and written tests) စာေမးပြဲကို Thesis papers ႏွင့္တကြ တိတိက်က် စစ္ေဆးခဲ့ပါသည္။ သမီးမ်ားဆိုၿပီး မ်က္ႏွာမလိုက္ခဲ့ပါ။သမီး၂ဦးသည္စာေတြ႔လက္ေတြ႔ထိုက္ထိုက္
တန္တန္ေျဖဆိုေအာင္ျမင္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္
တစ္ျခားတပည့္မ်ားနည္းတူ
Graduate Diploma in Karate ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ေပးအပ္အသိမွတ္ျပဳခဲ့ပါသည္။
တကယ္ေအာင္ျမင္မွသာ Dan grade ေပးအပ္ခဲ့ပါသည္။
သမီးအရင္း၂ဦး ပင္ျဖစ္လင့္ကစား
ကရာေတးေလ့က်င့္ခ်ိန္၊ သင္တန္းခ်ိန္တို႔တြင္လည္းေကာင္း၊ ကရာေတးပညာႏွင့္ပတ္သက္သည့္
ကိစၥမ်ားတြင္လည္းေကာင္း တျခားတပည့္မ်ားနည္းတူ ဆရာ-တပည့္
ပံုစံျဖင့္သာ တိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာဆိုဆက္ဆံသင္ၾကားခဲ့ပါသည္။ Intensive training မ်ား၊ combat training မ်ား၊ အတိအက် ေလ့က်င့္ေစခဲ့ပါသည္။ စည္းကမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သူ႔ကိုမ်ွ
ေက်ာသားရင္သားမခြဲျခားခဲ့ပါ။ လူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ၊ အင္တာနက္မွျဖစ္ေစ၊ Facebook မွျဖစ္ေစ ကရာေတး၏တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း topic မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အျပန္အလွန္ေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈမ်ား (debate and discuss) အား လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အမွန္တရားကို အေျခခံေသာ criticize ခြင့္ျပဳေပးခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္း၊ အျမင္ျခင္းဖလွယ္ျခင္း၊ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ ခ်ိန္ညိွျခင္း၊ လြတ္လပ္စြာ ေဝဖန္သံုးသပ္ျခင္းတို႔သည္ ကရာေတးပညာရပ္အတြက္သာမက မည္သည့္အတတ္ပညာတြင္မဆို မျဖစ္မေနလိုအပ္ေသာ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ discuss and debate လုပ္ရာတြင္ ယဥ္ေက်းေသာပညာရွင္မ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေသာ ပညာရွင္တစ္ခ်ိဳ႕ရွိေၾကာင္း၊ ပညာျပည့္ဝေသာ ပညာရွင္မ်ားရွိသကဲ့သို႔ နည္းနည္းသိၿပီး မ်ားမ်ားေျပာခ်င္ေသာ နည္းစနစ္အမွန္မ်ားကိုသည္ပင္လ်ွင္ နားလည္တတ္ကၽြမ္းျခင္းမရွိေသာ အတုအေယာင္ပညာရွင္မ်ားရွိေၾကာင္း တပည့္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ၾကားသိခဲ့ရသည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းၿပီး ေမာက္မာလွေသာ တတ္ေယာင္ကား ပညာရွင္အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ ကရာေတးပညာရပ္အတြက္သာမက အဆိုပါ (ခက္ထန္ေမာက္မာၿပီး လူတတ္ႀကီးလုပ္ေနေသာ) ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ပါ လြန္စြာရင္ေလးလွသည္။ မိမိညံ့သည္ကို ညံ့သည္ဟုသိေသာ လူညံ့တစ္ဦးသည္ပင္ ထိုသို႔အမွန္ကိုသိေသာစိတ္ေၾကာင့္ အျမင္မွန္ရၿပီး လက္ေတြ႔ႀကိဳးစားလ်ွင္ တစ္ေန႔တြင္ လူေတာ္တစ္ဦးျဖစ္လာႏိုင္သည္ဆိုေသာ ဆို႐ိုးစကားကို သတိရမိသည္။ မိမိမွားသည္ကို မွားသည္ဟုသိေသာ လူတစ္ဦးသည္ပင္ ထိုသို႔အမွန္ကိုသိေသာစိတ္ေၾကာင့္ အျမင္မွန္ရၿပီး လက္ေတြ႔ႀကိဳးစားလ်ွင္ တစ္ေန႔တြင္ မွန္ကန္ေသာလူသားတစ္ဦးျဖစ္လာႏိုင္သည္ဆိုေသာ ဆို႐ိုးစကားကိုလည္း သတိရမိသည္။ သို႔ရာတြင္ မိမိမွားသည္ကို မွားသည္ဟုမသိသည့္အျပင္ အမွန္ကို သိေအာင္ မႀကိဳးစားပဲ ဆက္လက္မွားယြင္းေနမည္ဆိုပါက ထိုသူသည္ အမွားဘဝက လြတ္မည္မဟုတ္။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ တစ္သက္လံုးမွားေနမည္ ျဖစ္သည္။ မိမိညံ့သည္ကို ညံ့သည္ဟုမသိသည့္အျပင္ ေတာ္ေအာင္၊ ထူးခၽြန္ေအာင္ မႀကိဳးစားပဲ ဆက္လက္ညံ့ဖ်င္းၿမဲ ညံ့ဖ်င္းေနမည္ဆိုပါက ထိုသူသည္ အညံ့ဘဝက လြတ္မည္မဟုတ္။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ တစ္သက္လံုးညံ့ေနမည္သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အေရးႀကီးသည္မွာ မိမိကိုမိမိ သိနားလည္ဖုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ အမွန္-အမွားကိုသိၿပီးပါကလည္း အမွားကိုေရွာင္ၿပီး အမွန္ကို လိုက္နာက်င့္ႀကံဖို႔ အေရးႀကီးသည္။ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးသည္လည္း ထိုနည္းတူပင္ျဖစ္သည္။ မွားယြင္းမႈ ဆိုးသြမ္းမႈမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး မွန္ကန္မႈ ေျဖာင့္မွန္မႈမ်ားကို လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္ႀကံဖုိ႔ အေရးႀကီးလွသည္။
ကရာေတးပညာတြင္ မည္သူ႔ကိုမဆို ဘယ္ေသာအခါမွ မိမိက စတင္ၿပီး မတိုက္ခိုက္ရ၊
အၿမဲယဥ္ေက်းရမည္၊ ၾကင္နာတတ္ရမည္၊ ႐ိုးသားရမည္၊ စြမ္းရည္ရွိရမည္ ဟူေသာ
စည္းကမ္းခ်က္မ်ားရွိသည္။
In
Karate, there is no first attack!
Karate:
begins and ends with courtesy!
Karate:
begins and ends with mercy!
Karate:
begins and ends with honesty!
Karate:
begins and ends with ability!
ဟူေသာ အေျခခံ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားလည္း ရွိသည္။
တိုက္ပြဲ ၁၀၀ ကို ေအာင္ႏိုင္ျခင္းသည္
အကၽြမ္းက်င္ဆံုးမဟုတ္ပါ။
ရန္သူကို မတိုက္ခိုက္ပဲႏွင့္ (ေမတၱာတရား၊ သည္းခံျခင္း၊ ခြင့္လႊတ္ျခင္းျဖင့္) ေအာင္ႏိုင္ျခင္းသည္သာ အကၽြမ္းက်င္ဆံုးျဖစ္သည္။
百戦いで百勝利を勝ち取るためにはスキルのアクメではありません。
戦闘せずに敵を征服するにはスキルのアクメです。
สำหรับที่จะชนะหนึ่งร้อยชัยชนะในหนึ่งร้อยต่อสู้ไม่ได้จุดสุดยอดของสกิล จะปราบศัตรูโดยไม่ต้องต่อสู้เป็นจุดสุดยอดของสกิล
True
Karate is never old.
真の空手は決して古いです。
คาราเต้ที่แท้จริงคือไม่เก่า